“Islam bermula sebagai sesuatu yang dianggap asing. Dan ia akan kembali sepertimana permulaannya, dianggap asing dan ganjil. Maka beruntunglah orang – orang yang ganjil.”
(Hadis Riwayat Muslim, no.145)

this is me


             
0

s e k a d a r c a t a t a n p e k e r j a a n





Saya rasalah kan, dari ramai-ramai ahli keluarga, kawan-kawan atau orang luar, SANGAT ramai yang x tahu pekerjaan saya.
Dan,
kalau dalam ramai-ramai yang tahu pekerjaan saya, ramai yang x tahu saya ada blog.
Dalam fesbuk pun, saya xpernah update where you work now tu. 
huhu.

Jadi, sesiapa yang melawat blog ini, x kira dia mengenali saya atau tidak, pastilah akan tahu saya bekerja sebagai apa dan apakah hasil punca pendapatan saya.
(^_______^)

Baik, kita mulakan (dah mula dari tadi dah kot...haha)
Ada gambar di atas tu. 
Logo tengah2, bertulisan PROLINTAS GROUP OF COMPANIES kan?
ok, itu ialah nama salah satu anak syarikat Permodalan Nasional Berhad (PNB).
Dan, itulah nama syarikat yang saya ialah salah seorang pekerjanya.

Nampak cabang-cabang yang keluar dari logo syarikat?
ok, itu ialah 5 lebuhraya yang dipegang dan diempunyai oleh PROLINTAS.
Saya?
Saya pekerja di AKLEH :)

Di AKLEH, saya kerja sebagai apa pula ye?
ok, saya di AKLEH berpangkat sebagai non-executive staff.
Walaupun saya ada ijazah yang sepatutnya saya berpangkat dan berjawatan sebagai executive, namun di AKLEH saya hanyalah berpangkat lulusan SPM.
Saya xkisah semua itu. Sebab gaji yang saya terima ialah gaji minimum untuk lepasan ijazah.
Yeay!

Kenapa ye saya yeay?
Siapa x gembira weh, kalau buat kerja xberat tapi bayaran diterima InsyaAllah berbaloi teramat?
:)

Bekerja di AKLEH, saya sebagai penyelia.
Dah AKLEH tu ialah lebuhraya, jadi apa yang ada perlu buat kalau lalu di lebuhraya?
Bayar tol, bukan?
ha, agaklah apa jawatan saya.
:)

Workload sebagai penyelia di AKLEH ni memang xberat.
Dan bilamana kerjanya ialah syif 24/7, itu mungkin susahnya.
Lagi susah, mungkn saya naik public transport p kerja.
Putra LRT lah driver saya.
Bukan xnak ada kenderaan, tapi kalau ada pun xberani nak bawa, apa cer?
rugilah pun ada kenderaan. 
huhu
baik xpayah pikir apa, nak parking mana, nak ikut jalan mana, ha, Putra LRT sentiasa ada.
hehe.
 xpalah susah sikit sahaja.

Dan, paling BEST bila kerja di AKLEH ni ialah; gaji sebulan tu akan mengganda!
setiap bulan!
Orang cakap, memang boleh buat duitlah. ;)

Macam mana boleh berganda?
hai lah, xkan senang-senang orang nak bagi duit kan?
Mestilah kita kena bekerja (bukan nak pow duit orang ja. huhu)
OT lah.
alah, OT bukan susah.
dahlah kerja macam tu ja, 3-4 jam confirm dalam tangan.
1x/hour, lumayan juga lah. 
xpayah pikir apa, dah dapat 4x/day.
dah kalau OT 7 hari sahaja dalam sebulan, 2xx mesti dapat!
pejam mata ja.
*take note: OT min. 5 jam ok dalam sehari tu. muahaha penat? sikitlah. Masa muda nilah kumpul ja apa yang ada.
 
Public holiday dapat triple OT, double pay.
Bulan gaji sikit ialah Mac, April, Julai, September, Oktober dan November.
Bulan gaji banyak ialah Januari, Februari, Mei, Jun, Ogos, Disember.

Boleh kaya. Tapi kaya kita bukan nak riak.
Pada hematnya, Melayu kena kaya.
Kalau bukan Melayu yang kaya, siapa lagi perlu kaya kat Malaysia ni?
betul x?

Selamat bekerja warga Malaysia.
Selamat bekerja anak muda.
Selamat bekerja anak Melayu.

\(^_^)/  

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

kumpul lagi...

Back to Top