“Islam bermula sebagai sesuatu yang dianggap asing. Dan ia akan kembali sepertimana permulaannya, dianggap asing dan ganjil. Maka beruntunglah orang – orang yang ganjil.”
(Hadis Riwayat Muslim, no.145)

this is me


             
0

M a s a y a n g b e r l a l u ...

 
Mula-mula sahaja dah letak gambar makhluk kesayangan Nabi Muhammad kita nih.
serius, kucing memang comel. Alhamdulillah, x fobia dengan makhluk berbulu ini seperti kawan-kawan yang lain.
Kucing atas ni sebiji macam kucing di rumah. 

Namanya, Majuu.
Dah jadi emak kali kedua namun anak yang hidup hanyalah ada 3 ekor.
Pengalaman pertama Majuu dulu kesemua anaknya mati dengan sadisnya dan Majuu juga dah macam meroyan. tapi kejap ja la.
Meroyan Majuu macam ibu2 manusia juga. 

PALING SADIS: anak dia dah mati (dah x bernyawa, dah jadi bangkai) tapi Majuu gigit juga anak dia tu dan bawa depan makanan yang kami hidang. Majuu jilat2 kepala anaknya suruh makan juga.
Kami xperasan lagi anak dia dah mati waktu tu tapi terperasan bila ada semut banyak di tempat Majuu amek anak dia tadi.
Ya Allah, memang sedih sangat tengok. 
Nasib Majuu ni haiwan. Dia xda akal.
Lepas tu, aku asingkan makanan dia jauh sikit dari anak dia. Tarik perhatian dia lah dari jilat2 anak dia utk makan makanan tu.
lepas dia siap makan, aku usap Majuu, cakap pada dia, Majuu, anak kau dah xda. Kitaorang tanam dia ye?
Harap Majuu paham lah.

:(

footnote: setiap hari, setiap detik aku bekerja, mesti fikiran aku melayang ke Klang. ingat mak. 
sebab tu ada sahaja masa terluang, aku balik juga Klang. walau hanya utk 5-6 jam sahaja dapat singgah kat situ.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

kumpul lagi...

Back to Top